Zestaw pytań zaliczeniowych z przedmiotu Marketing w sporcie:
1. Co jest istotą marketingu ?
2. Podstawowe zadania marketingu :
3. Jak nazywali się bracia, twórcy firmy Adidas?
4. Co oznacza pojęcie marketingowe CRM ?
5. Na czym polega demarketing ?
6. Zdefiniuj pojęcie „Marketing Mix”
7. Analiza SWOT to :
8. Co oznacza pojęcie marketingowe : „Dojna krowa” ?
9. Co oznacza pojęcie marketingowe :”Psy” ?
10. Co oznacza pojęcie marketingowe: „Znaki zapytania: ?
11. Co oznacza pojęcie marketingowe: „Gwiazdy” ?
12. Zdefiniuj pojęcie - „Produkt” :
13. Co oznacza pojęcie wartości marki w wymiarze finansowym ?
14. Na czym polega „Świadomość marki” ?
15. Które z niżej przedstawionych marek mają charakter nazw opisowych ?
16. Co stanowi zaletę różnych form reklam TV ?
17. Co stanowi wadę różnych reklam TV ?
18. Co stanowi wadę różnych reklam w radio ?
19. Co stanowi zaletę różnych reklam w radio ?
20. Co stanowi zaletę różnych reklam w prasie codziennej ?
21. Co stanowi wadę różnych reklam w prasie codziennej ?
22. Co stanowi zaletę różnych reklam w pismach o charakterze magazynu ?
23. Co stanowi wadę różnych reklam w pismach o charakterze magazynu ?
24. Co stanowi zaletę różnych reklam w Internecie ?
25. Co stanowi wadę różnych reklam w Internecie ?
26. Czym się różni mecenat od sponsoringu ?
27. Co stanowi wadę promocji sprzedaży ?
28. Co stanowi zaletę promocji sprzedaży ?
29. Na czym polega „umowa franchisingowa” ?
30. Co to jest cena ?
31. Niszą rynkową jest :
32. Potrzeba to :
33. Gdy konsument jest przekonany, że wszystkie rozważane marki jednakowo spełniają pożądane przez niego funkcje, nie różniąc się znacząco między sobą, to mamy do czynienia :
34. Rdzeniem produktu, jakim jest rower, jest :
35. Marki można podzielić, wyróżniając :
36. Przy sprzedaży mleka Łaciate wskazana jest dystrybucja :
37. Pojęcie promocji jest jednoznaczne z :
38. Ambush marketing to:
39. Najczęstszym błędem popełnianym w marketingowym zarządzaniu personelem jest:
40. Konsumpcja jest to:
41. Produkty codziennego użytku to :
42. Nabywca na rynku dóbr instytucjonalnych to:
43. Rynek producentów charakteryzuje się :
44. Handel detaliczny :
45. Merchandising to:
46. Do funkcji planu marketingowego przedsiębiorstwa zalicza się :
47. Marketing pochodzi od słowa:
48. Marketing jako nowa koncepcja zarządzania po raz pierwszy pojawiła się w:
49. Początki marketingu datuje się pierwsze dziesięciolecia:
50. Szerokie rozumienie marketingu odwołuje się do:
51. Do funkcji wykonawczych marketingu zaliczamy:
52. Marketing z zastosowaniem sportu (marketing przez sport)to:
53. Do ostatniej fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstw zaliczamy:
54. Jednym z założeń marketingu strategicznego jest:
55. Jednym z założeń orientacji produkcyjnej jest:
56. Najważniejszą funkcją organizacji jest:
57. Do współczesnych zmian organizacji zaliczamy:
58. Cykl życia organizacji zaczyna się od fazy:
59. Istotą produktu jest:
60. Charakteryzując produkt rzeczywisty należy odpowiedzieć sobie na pytanie:
61. Najbardziej dochodowe produkty w macierzy BCG (Boston Consulting Group) to:
62. Najmniej dochodowe produkty w macierzy BCG (Boston Consulting Group) to:
63. Koncepcja macierzy BCG (Boston Consulting Group) pojawiła się w roku:
64. Prawo popytu stanowi, że:
65. Prawo podaży stanowi, że:
66. Marketing-mix charakterystyczny dla rynku usług to formuła:
67. Promocja w marketingu-mix może być realizowana za pomocą:
68. Podstawową potrzebą człowieka, która musi być zaspokojona w pierwszej kolejności to:
69. Model piramidy potrzeb człowieka jest autorstwa:
70. Zakup dresu sportowego to decyzja:
71. Zakup bieżni sportowej to decyzja:
72. Formuła „5P” w odróżnieniu do formuły„4P” w marketingu- mix obejmuje dodatkowo:
73. Do otoczenia bliższego organizacji zaliczamy:
74. Do otoczenia dalszego organizacji zaliczamy:
75. Przez czynniki ekonomiczne oddziaływujące na organizacje rozumiemy:
76. Do czynników społeczno-kulturowych zaliczamy:
77. Do motywatorów finansowych nie zaliczamy:
78. Do szumów zewnętrznych podczas komunikacji nie zaliczamy:
79.Punkt równowagi rynkowej jest ustalany za pomocą:
80.Komercjalizacja organizacji sportowych w ostatnich latach oznacza:
81. Do szumów wewnętrznych komunikacji międzyludzkiej zaliczamy:
82. Najbardziej agresywną formą konkurencji między producentami jest:
83. Do rodzajów konkurencji nie zaliczamy:
84. Założenie „produkuj to co możesz sprzedać” to hasło orientacji:
85. Zdanie: „kadra inżynieryjno-techniczna zafascynowana jest doskonaleniem produktu a nie potrzebami odbiorców jest odpowiednie do orientacji :
86. Do otoczenia bliższego organizacji sportowej nie zaliczamy:
87. Kto założył firmę PUMA ?
88. Co to jest „DAGMAR” ?
89. Kim jest Philip Kotler ?
90. Co to jest marża ?
91. Co oznacza skrót „AIDA” ?
92. Co oznacza słowo „ZIPPING” ?
93. Co oznacza słowo „ZAPPING” ?
94. Co oznacza w marketingu pojęcie „Drive time” ?
95. Co to jest „barter” ?
96. Co oznacza pojęcie „dumping” ?
97. Co to jest „jingiel” ?
98. Co rozumiesz pod pojęciem „brief reklamowy” ?
Aby przygotować się o zaliczenia zalecam Workbooki autor Marek Rybiński - do pobrania na stronie Platformy egzaminacyjnej EWS - Workbooki. (tytuły do wglądu w zakładce "Moje publikacje).
© 2020 Marek Rybiński