skierowanie praktyka menedżerska .pdf
PRAKTYKA MENEDŻERSKA W RAMACH SPECJALNOŚCI MENEDŻERSKIEJ
Praktyki studenckie są integralną częścią studiów wyższych, zgodnie z planami, programami kształcenia i podlegają zaliczeniu na ocenę. Wymiar realizacyjny jest zgodny ze standardami kształcenia dla poszczególnych kierunków studiów.
Praktyka rozumiana jest jako, całokształt celowych działań i czynności prowadzonych przez uczelnię oraz placówki, dla przygotowania i wdrożenia studentów do pracy w zawodzie menedżera obiektu sportowego, menedżera sportu, nauczyciela wychowania fizycznego, instruktora, trenera i dietetyka. W jej ramach kształtowane są cechy osobowości, rozwijane aspiracje zawodowe i doskonalenie warsztatu przyszłych specjalistów.
CELE PRAKTYKI
1. Poznanie warsztatu pracy menedżera, instruktora, trenera, dietetyka.
2. Dokonanie obserwacji niezbędnych do wyjaśnienia poruszanych na zajęciach zagadnień teoretycznych z zakresu tematyki zajęć metodycznych.
3. Rozwijanie uzdolnień i zainteresowań, kształtowanie postaw instruktorskich, trenerskich i menedżerskich.
4. Poznanie organizacyjnych czynności instruktora, trenera, menedżera.
5. Nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania pracy.
6. Nabycie umiejętności analizy pracy instruktora, trenera, menedżera.
7. Nabycie umiejętności analizowania własnej pracy, jej efektów oraz kontroli i oceny.
8. Praktyczna weryfikacja wiedzy zdobytej w czasie studiów oraz pozyskanie nowej wiedzy i umiejętności, trenerskich, instruktorskich oraz menedżerskich.
ZADANIA PRAKTYKI
Zadania realizowane w ramach praktyk: instruktorskich, trenerskich, menedżerskich i innych specjalistycznych należy dostosować do specyfiki praktyki.
Uwaga Studenci odbywający praktyki menedżerskie realizują obowiązkowo zadania zawarte w BLOKU nr 1, oraz w zależności od miejsca i rodzaju podmiotu, w którym realizowana jest praktyka menedżerska, dodatkowo realizują zadania z wybranego BLOKU 2, 3, 4, 5 lub 6.
BLOK Nr 1 - Obowiązkowe zadania do zrealizowania dla wszystkich studentów podczas praktyki menedżerskiej.
1. Dokumenty założycielskie i historia.
2. Poznanie i analiza struktury organizacyjnej przedmiotu praktyki.
3. Faktografia bazy. Obiektów.
4. Zapoznanie się z pełną dokumentacją.
5. Poznanie osób funkcyjnych.
6. Zapoznanie się z finansami, budżetem.
7. Poznanie polityki i strategii.
8. Sponsorzy, partnerzy współpracujący. 9. Kadra szkoleniowa, decyzyjna.
10. Instytucje, podmioty współpracujące. 11. Polityka kadrowa.
12. Udział w naradach, spotkaniach, zebraniach.
13. Udział w pracach wskazanych przez opiekuna praktyki
BLOK Nr 2 – zadania realizowane w ramach struktur kultury fizycznej.
1. Szczegółowe struktury organizacyjno-funkcjonalne.
2. Stan bazy szkoleniowej administracyjnej.
3. Kadra szkoleniowa, organizacyjna.
4. Osiągnięcia i polityka sportowa.
5. Współpraca z podmiotami zewnętrznymi.
6. Udział władz lokalnych w realizacji przedsięwzięcia.
7. Polityka bezpieczeństwa i zagrożeń.
8. Udział w pracach wskazanych przez Opiekuna praktyki
BLOK Nr 3 – zadania realizowane w Organizacji przedsięwzięć sportowo – rekreacyjnych.
1. Faktografia wydarzenia.
2. Programy, scenariusze i regulaminy.
3. Dokumentacja wstępna i końcowa.
4. Bezpieczeństwo i opieka medyczna.
5. Sprzęt i urządzenia sportowe.
6. Rekrutacja wolontariuszy, praktykantów i kadr osobowych.
7. Finanse.
8. Wsparcie w działaniu wskazanych podmiotów.
BLOK Nr 4 – zadania realizowane w ramach struktur administracyjnych, lokalnych – związanych z kulturą fizyczną.
1. Struktura funkcjonalna.
2. Współpraca z placówkami kultury fizycznej.
3. Finansowanie.
4. Konkursy i projekty.
5. Udział w naradach i spotkaniach.
6. Strategie działania.
7. Dokumentacja.
8. Nadzór nad obiektami.
9. Udział w pracach organizacji
BLOK Nr 5 – zadania realizowane na obiektach działalności gospodarczej związanej ze sportem i rekreacją.
1. Formy najmu i własności obiektu.
2. Struktura osobowa, polityka kadrowa.
3. Wyposażenie sprzętowe.
4. Finanse.
5. Polityka promocyjna i reklamowa.
6. Współpraca sponsorska i partnerska.
7. Pomoc w pracy obiektu.
BLOK Nr 6 – zadania realizowane w ramach przedsięwzięć wolontariackich i non- profit.
1. Idea przedsięwzięcia.
2. Sposoby pozyskiwania kadr.
3. Zakres działalności.
4. Prawne podstawy działalności.
5. Finansowanie.
6. Obszary działania.
7. Fizyczne zaangażowanie w przebieg przedsięwzięcia.
OBOWIĄZKI STUDENTA PODCZAS PRAKTYKI
1. Zadania realizowane w ramach praktyk: instruktorskich, trenerskich, menedżerskich i innych specjalistycznych należy dostosować do specyfiki praktyki.
1. Sumiennego wykonywania zadań wynikających z programu praktyki;
2. Punktualnego zgłaszania się na zajęcia podczas realizacji zadań praktyki;
3. Prowadzenia na bieżąco wymaganej dokumentacji;
4. Noszenia na terenie placówki czystej odzieży sportowej;
5. Skutecznego poinformowania Koordynatora praktyk studenckich WSEWS
o terminie i warunkach wizytacji najpóźniej na 7 dni przed wizytacją na praktyce pod rygorem unieważnienia praktyki.
WARUNKI ZALICZENIA PRAKTYKI
1. Podstawą zaliczenia praktyki jest wypełnienie obowiązków wynikających z programu praktyki.
2. Uzyskanie pozytywnej opinii z realizacji zadań praktyki, wystawionej przez opiekuna placówki/Dyrektora placówki.
3. Uzyskanie pozytywnej oceny podczas wizytacji.
4. Złożenia w dziekanacie Uczelni potwierdzenia ze zrealizowanej praktyki w terminie nie późniejszym niż 14 dni po jej zakończeniu /licząc od terminu wizytacji.
5. Student może odbywać praktykę w dwóch lub więcej instytucjach.
6. Decyzje dot. realizacji praktyk studenckich WSEWS podejmuje Pełnomocnik Rektora d/s praktyk.
ZALICZENIE PRAKTYKI NA PODSTAWIE ZAŚWIADCZENIA
1. Studenci WSEWS w wyjątkowych sytuacjach mogą ubiegać się o zaliczenia praktyk na podstawie stosownego zaświadczenia.
2. Zaliczenie praktyki na podstawie zaświadczenia następuje z zachowaniem udokumentowanej formy zatrudnienia na odpowiednim stanowisku.
3. Fakt złożenia wniosku o zaliczenie praktyki, nie jest równoznaczne z uzyskaniem zaliczenia. Potwierdzeniem uzyskania zaliczenia jest otrzymanie przez studenta pisemnej decyzji Pełnomocnika Rektora ds. praktyk.
© 2020 Marek Rybiński